diumenge, 20 de desembre del 2009

PAC 2.5 MINIPROJECTE : CONCLUSIONS

Tal i com he dit a la introducció es pretenia resoldre un problema significatiu. Això provoca en l’aprenent un aprenentatge significatiu, ja que s’ha partit dels seus interessos i motivacions. Si no hagués estat així, si l’aprenentatge no hagués estat dotat de significació (sentit), estaríem parlant d’un aprenentatge quantitatiu que s’hagués oblidat ràpidament. Però puc afirmar que els alumnes de la variable de francès de 4t d’ESO han construït coneixement. Des del punt de vista constructivista puc dir que el coneixement no ha estat transmès : s’ha anat elaborant mitjançant una activitat que s’ha basat en un problema significatiu i que ha estat mediada per les TIC i una docent. El meu rol ha estat el de guiar l’actuació dels aprenents, oferint-los un paper actiu dins el seu procés d’aprenentatge.
Finalment, per concloure : l’aprenentatge en general ha estat enriquidor i motivador. S’ha reflexionat sobre la fonètica francesa (al seu nivell) alhora que s’han integrat nous coneixements sobre els ordinadors (blog, gravar veu). I el més important, crec que han estat conscients del seu procés d’aprenentatge i se n’han responsabilitzat : és el seu manual. No estudiaran uns apunts de la professora, consultaran el manual que ells mateixos han creat i fins i tot el podran anar ampliant.