diumenge, 1 de novembre del 2009

2.1 CANVIS EN L'AVALUACIÓ INICIAL

En una activitat de la pac 1.1 (avaluació inicial) se’ns demanava que ens situéssim de 0 a 10 en una llista d’afirmacions referents a les NNTT. Com és normal, després del treball realitzat al llarg de la PAC 1 i l’inici de la PAC 2, la meva opinió sobre algunes d’aquestes afirmacions ha variat.


És per això que s’hi poden observar dues valoracions: l’antiga valoració,els canvis que he considerat oportuns (entre parèntesis) i una petita reflexió sobre aquest canvi d’opinió.



TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 6 (3) Tot i que segueixo pensant que un dels objectius de la tecnologia educativa és aquest, no és ni l’únic ni el principal, també ho són dissenyar, avaluar, aplicar i analitzar els processos d’ensenyament-aprenentatge.

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 8
(9) Continuo valorant positivament les aportacions dels companys, ja sigui al debat, al fòrum o amb missatges a la bústia personal. La lectura dels mòduls només ens proporciona una base que hem de treballar per arribar a un bon aprenentatge.

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement: 9 (0) Com ja hem parlat en el debat, els professionals de l’educació no ens basem en la transmissió del coneixement, es tracta de construir coneixement.

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 6
(1) És molt difícil que la tecnologia sigui neutral ja que depèn del context. Està influenciada per la societat, la cultura i la ideologia.

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9 (10) Com he argumentat al llarg d’aquest treball, les aules de la UOC són vertaderes comunitats d’aprenentatge.

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 5 (3) Els debats permeten analitzar les opinions, tant les pròpies com les dels companys, comparant i fins i tot canviant la concepció. Així l’aprenentatge es va construint.



TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 6 (3) Discrepo força de la meva opinió inicial. El fet d’utilitzar les TIC no és l’objectiu final, sinó que el fet d’utilitzar-les assegura el nostre desenvolupament.

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 5 (8) No és el cas d’aquesta assignatura, on els debats són molt estructurats i permeten una participació intel·ligent i eviten la pèrdua del fil entre tants missatges; però a la majoria d’assignatures no sol existir una estructura.

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 6 (1) Les TIC són necessàries en l’aprenentatge de l’alumnat, però no com una eina de transmissió on l’alumne té un rol passiu, sinó com a eina que facilita la construcció de models que permeten l’assoliment de l’aprenentatge significatiu.




DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 6 (5) En aquest punt no discrepo tant del que pensava al principi, tot i que hauria de tenir en compte que el canvi social i el canvi tecnològic s’influencien mútuament.