diumenge, 1 de novembre del 2009

2.1. CONCLUSIONS

Considero que, després de tot el que he exposat, està clar que en mi s’està donant un canvi conceptual. Aquesta pac consistia bàsicament en avaluar l’existència d’aquest canvi conceptual, però no ha estat una tasca senzilla. Tot i això, considero que és molt important aturar-nos a reflexionar sobre els nostres aprenentatges. Pensar que la realització d’aquesta pac és un pur tràmit per aprovar una assignatura no és correcte, va més enllà. És per això que m’agradaria destacar el rol del consultor en aquest procés: no és un transmissor de coneixements sinó que és el nostre guia. Al principi pot resultar “incòmode” no resoldre els dubtes a l’instant, rebre la resposta elaborada, però a la llarga és molt més interessant que el consultor sigui el nostre guia en el procés que requereix processar la informació, doncs l’aprenentatge no és quelcom automàtic. També m’agradaria destacar el rol dels companys. Si volem que el nostre aprenentatge sigui significatiu necessitem d’aquells que ens envolten, encara que sigui a través de la pantalla d’un ordenador. El sistema de treball d’aquesta assignatura és un clar exemple del triangle interactiu, on continguts, alumne i consultor estan interrelacionats.
Em sento responsable del meu aprenentatge i m’adono que està canviant la meva opinió sobre la importància de les TIC a l’escola, sobre la importància de l’autoavaluació i el meu rol de mediadora com a mestra que sóc.